ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides
Si des dels governs locals volem donar resposta a l'augment de necessitats dels ciutadans i ciutadanes en un context de limitacions pressupostàries, com el que estem vivint des de fa anys, la reforma de les administracions municipals és més una necessitat que una oportunitat. La crisi de la COVID-19, amb un increment molt notable del protagonisme de les noves tecnologies i de la virtualització de moltes funcions, no ha fet altra cosa que fer més urgent aquesta modernització






12/07/2021

Aquest procés de transició envers unes administracions modernes i tecnificades té 3 grans àmbits d'intervenció:

- La transformació digital i l'automatització: digitalització de processos, eliminació del paper, automatització de tasques, catàleg de serveis públics en línia, etc.

- La inversió en tecnologia: plataformes integrades, tecnologia al núvol, software que permeti la connexió a distància, dispositius mòbils, etc.

- La implicació dels ciutadans i ciutadanes: per identificar les oportunitats de millora, per integrar les necessitats dels diferents col·lectius, perquè tothom conegui les noves possibilitats d'interacció amb l'administració, etc.

Una bona manera d'abordar aquest ambiciós projecte és adquirint una solució tecnològica que sigui fàcilment escalable, però començant per microprocessos que generin "rendiments" immediats a fi i efecte de demostrar-ne els efectes positius i, per tant, de sumar més treballadors/es públics per "la causa".