• Descarregar Google Play Store
  • Descarregar Apple Store
  • E-Mail
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • RSS
  • Flickr
Es declara com a Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica el desenvolupament d'un ecosistema per a la fabricació del Vehicle Elèctric i Connectat
Es declara com a Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica el desenvolupament d'un ecosistema per a la fabricació del Vehicle Elèctric i Connectat


El Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) del Vehicle Elèctric i Connectat, és un projecte basat en la col·laboració públic-privada i centrat en l'enfortiment de les cadenes de valor de la indústria d'automoció espanyol, un sector estratègic per a Espanya. L'objectiu és crear a Espanya l'ecosistema necessari per al desenvolupament i fabricació de vehicles elèctrics i connectats a la xarxa i convertir a Espanya en el Hub Europeu de electromovilidad (Ordre PCM/756/2021, de 16 de juliol, publicada al BOE número 170, de 17 de juliol)

19/07/2021

El desenvolupament d'aquest projecte preveu una inversió total de més de 24.000 milions d'euros en el període 2021-2023, amb una contribució del sector públic de 4.300 milions d'euros i una inversió privada de 19.700 milions d'euros.

El PERTE es compondrà de dos àmbits d'actuació complementària:

1.- Mesures transformadores d'impuls de la cadena de valor del vehicle elèctric i connectat, enfocades als segments centrals de la cadena de valor industrial que garanteixin la fabricació d'aquests vehicles.

2.- Mesures facilitadores, que coadjuvin tant a la creació d'una nova

Dins de les mesures transformadores, es recullen les actuacions integrals de la cadena industrial del vehicle elèctric, un pla tecnològic d'automoció sostenible, un programa d'espais de dades sectorials i un programa per a integrar la intel·ligència artificial en processos productius.

Quant a mesures facilitadores, s'inclouen el Pla Moves III, el Moves singulars, la Llei de canvi climàtic, la regulació de serveis de recàrrega de vehicles elèctrics, el full de ruta del 5G i el seu desplegament, i un pla de formació professional.

L'estructura del PERTE compta amb blocs obligatoris com la fabricació d'equips originals i assemblatge, la fabricació de bateries i equips d'hidrogen, i la fabricació d'altres components del vehicle elèctric. A més, hi haurà altres actuacions específiques que incloguin connectivitat, microprocessadors, components del vehicle elèctric intel·ligent, i fabricació de sistemes de recàrrega. També hi ha processos transversals relacionats amb l'economia circular, la digitalització i la formació de treballadors.

Per al desenvolupament del PERTE i la seva actuació integral sobre tota la cadena de valor s'ha de constituir una agrupació d'empreses amb almenys, cinc empreses, que afecti almenys dues comunitats autònomes (CCAA), que el 40% de les empreses siguin pimes, que hi hagi una entitat proveïdora de coneixement (I+D+i) i les empreses acreditin inversió pròpia i compromís amb l'ocupació.

És prevista la creació d'una Aliança per al Vehicle Elèctric i Connectat per comptar amb la participació de tots els actors rellevants i garantir un diàleg permanent i on estaran representats els ministeris implicats i la taula d'automoció on són presents les associacions representatives del sector de l'automoció, els sindicats i les CCAA.

Per un resum executiu del projecte, cliqueu aquí.





Relacionats:

/ ENLLAÇOS
Vegeu l'ordre


BANC DE BONES PRÀCTIQUES
ODS - FOCUS D'INNOVACIÓ LOCAL
CODI DE RÈGIM LOCAL
FORMACIÓ
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC
BANC DE BONES PRÀCTIQUES
FOCUS D'INNOVACIÓ LOCAL
PERFIL DEL CONTRACTANT
CODI DE RÈGIM LOCAL
FORMACIÓ
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC