Decret 31/2022, de 22 de febrer, publicat al DOGC número 8613, de 24 de febrer de 2022
02/03/2022
L'objecte d'aquest decret és regular la composició i el funcionament de la Taula Social del Canvi Climàtic com a òrgan col·legiat consultiu, de participació i d'assessorament adscrit al departament competent en matèria de canvi climàtic.
Les funcions de la Taula Social del Canvi Climàtic són les que estableix l'article 31 de la Llei 16/2017, d'1 d'agost, del canvi climàtic.
La Taula Social del Canvi Climàtic pot funcionar en ple o en comissió permanent. L'Oficina Catalana del Canvi Climàtic aporta el suport tècnic i administratiu necessari a la Taula Social del Canvi Climàtic per al desenvolupament de les seves funcions. El funcionament de la Taula Social del Canvi Climàtic es regeix per les disposicions d'aquest Decret i, amb caràcter supletori, per la normativa aplicable als òrgans col·legiats de l'Administració de la Generalitat.
El Ple de la Taula Social del Canvi Climàtic està integrat per un total de 79 persones:
a) La Presidència, que correspon al conseller o la consellera del departament competent en matèria de canvi climàtic.
b) La Vicepresidència primera que és exercida per una persona en representació del departament competent en matèria de canvi climàtic, amb rang orgànic de secretari o secretària general, nomenada pel conseller o la consellera d'aquest departament.
c) La Vicepresidència segona que és exercida per una persona en representació del departament competent en l'àmbit del transport i la mobilitat, amb rang orgànic mínim de director o directora general, proposada pel conseller o la consellera d'aquest departament i nomenada pel conseller o la consellera competent en matèria de canvi climàtic.
d) La Vicepresidència tercera que és exercida per una persona en representació del departament competent en l'àmbit d'agricultura, ramaderia, pesca i alimentació, amb rang orgànic mínim de director o directora general, proposada pel conseller o la consellera d'aquest departament i nomenada pel conseller o la consellera competent en matèria de canvi climàtic
e) La Vicepresidència quarta que és exercida per una persona en representació del departament competent en matèria d'energia, amb rang orgànic mínim de director o directora general, proposada pel conseller o la consellera d'aquest departament i nomenada pel conseller o la consellera competent en matèria de canvi climàtic.
f) La Vicepresidència cinquena que és exercida per una persona en representació del departament competent en l'àmbit dels drets socials, amb rang orgànic mínim de director o directora general, proposada pel conseller o la consellera d'aquest departament i nomenada pel conseller o la consellera competent en matèria de canvi climàtic.
g) Quatre vicepresidències corresponents als àmbits següents: una de l'Administració local, una del sector empresarial, una de les organitzacions sindicals i una altra de les entitats ecologistes i de defensa ambiental. Les persones titulars d'aquestes vicepresidències són proposades de manera consensuada pel Ple i nomenades pel conseller o la consellera competent en matèria de canvi climàtic.
h) 68 vocalies, de les quals 65 ho són en representació de les entitats i associacions més representatives amb implantació a Catalunya de diferents àmbits, entre els que destaca 5 vocalies en representació de l’Administració local.
i) Una persona en representació del Consell Assessor del Desenvolupament Sostenible, amb veu però sense vot.
j) Actua de secretari o secretària del Ple, amb veu però sense vot, la persona titular de l'Oficina Catalana del Canvi Climàtic.
Integren la Comissió Permanent:
a) La persona que té la Vicepresidència primera del Ple, que actua com a presidenta de la Comissió Permanent.
b) Les persones que exerceixen la resta de vicepresidències.
c) 13 persones, designades pel Ple, entre les que tenen la condició de vocals, a proposta del president o la presidenta del Ple. A l'hora d'escollir aquestes persones, cal mantenir, tant com sigui possible, un equilibri en la representació dels diferents àmbits.
d) El secretari o la secretària del Ple, que assumeix també la Secretaria de la Comissió Permanent, amb veu però sense vot. Les seves funcions són les establertes a l'article 16 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, i a l'article 15.2 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost.
Aquest Decret entra en vigor als vint dies de la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, és a dir, el dia 24 de març de 2022.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.