ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures, ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides

En un context d’entorns laborals cada vegada més híbrids i descentralitzats les tecnologies de comunicació han esdevingut un instrument imprescindible d'organització i de coordinació

Això també és d'aplicació a les administracions públiques, que han vist com en els darrers anys han proliferat els acords amb els agents socials per habilitar fórmules de teletreball i també com cada vegada és més necessari que els professionals que treballen ‘a peu de carrer’ estiguin connectats a les fonts d’informació i a les eines col·laboratives per optimitzar la seva tasca






23/09/2025

Per afrontar aquest repte és clau adaptar l’ecosistema tecnològic i els espais de treball per facilitar la col·laboració entre treballadors/es i entre departaments. Això vol dir invertir en nou equipament (ordinadors portàtils, tauletes, auriculars, càmeres, sales de reunions per videoconferència, telèfons mòbils, etc.), en nou programari (aplicacions al núvol que facilitin el treball col·laboratiu, bases de dades accessibles remotament, sistemes de comunicacions segurs, etc.) i en formació dels treballadors/es.

Des d’una perspectiva més institucional és important no interpretar aquesta transformació en clau de cost associat al teletreball sinó com una oportunitat de millora de la productivitat ja que no només facilita el treball de les persones que treballen a distància sinó que optimitza la feina de tots/es els treballadors/es i departaments de l'organització, afavoreix l'atracció de talent jove, i simplifica les comunicacions dels ciutadans amb l'administració.