De la mateixa manera que les empreses han afrontat inversions per millorar l'experiència del client, les administracions públiques també han d'assumir el compromís de millorar la qualitat d’atenció als ciutadans. De fet, els avenços tecnològics han fet que aconseguir progressos en aquesta matèria sigui més assequible que mai






23/04/2019

Però quins són els aspectes clau per aconseguir-ho?:

- Mantenir un disseny pràctic i atractiu (el sector privat pot ser un valuós referent en aquest sentit).

- Assegurar que totes les pàgines i aplicacions permeten estan adaptades per accedir-hi a través de dispositius mòbils.

- Fer totes les pàgines amigables i accessibles a persones amb alguna discapacitat.

- Establir mecanismes per conèixer les necessitats dels usuaris.

- Treballar amb la idea de fer les pàgines el màxim de simples i intuïtives.

- Cal testar continuament els nous productes (amb grups de control amb expertesa digital diversa).

- Cal avaluar els progressos de manera quantitativa i qualitativa mitjançant evidències (per exemple si molta gent es queda a la meitat d'omplir un formulari convé indentificar el punt on es queden i analitzar-ne el motiu).

- És molt útil crear un conjunt d'indicadors públics que mesurin el progrés envers els objectius fixats.

- Cal invertir en popularitzar el nou entorn i els nous serveis (a través de campanyes informatives, mail de difusió, anuncis a les xarxes socials, etc.).