• Descarregar Google Play Store
  • Descarregar Apple Store
  • E-Mail
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • RSS
  • Flickr
L'FMC es reuneix amb el Col·legi de Treball Social per parlar de la gestió de l'IMV i la situació dels serveis socials bàsics
L'FMC es reuneix amb el Col·legi de Treball Social per parlar de la gestió de l'IMV i la situació dels serveis socials bàsics


La degana del Col·legi, Conchita Peña, i la vicedegana Mercè Civit, van mantenir ahir una trobada telemàtica amb la presidenta de l’Àrea de Cohesió Social de l’FMC i alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan; el secretari general Magí Rovira, i la secretària general adjunta Susanna Mérida, en la que van traslladar la problemàtica existent en la gestió burocràtica dels treballadors i treballadores socials dels ajuntaments, ja que tots els tràmits acaben recaient en els professionals, cosa que porta com a conseqüència saturació i no poder fer bé la tasca d’acompanyament, detecció, prevenció i treball amb les famílies

16/07/2021

La reunió ha servit per evidenciar la preocupació dels treballadors i treballadores socials amb les dificultats amb les que es troben a l‘hora d’implementar l’Ingrés Mínim Vital (IMV). La prestació és necessària, però la seva implantació requereix de tràmits que recauen sobre els serveis socials bàsics dels ajuntaments, que han de buscar temps d’entre les seves tasques per redactar informes de vulnerabilitat, quan aquesta consideren que seria competència de l’INSS. Cal una millora en aquestes tramitacions perquè aquests circuïts siguin més àgils i no requereixin de la implicació dels serveis socials, que en l’actualitat ja destinen gairebé més de mitja jornada a tramitar burocràcia en lloc de la prevenció i l’acompanyament. Afegeixen també el problema de descoordinació existent entre aquesta prestació i la gestió de la Renda Garantida de Ciutadania (RGC). Segons el Col·legi, seria necessària una finestreta única per tramitar la RGC i l’IMV. I tot això passa, possiblement, perquè els criteris que es marquen per rebre aquest tipus d’ingressos són molt rígids i, per tant, fan necessari un informe des de serveis socials. Per això, cal canviar els criteris, que no generin tanta burocràcia i que aprofitin les dades ja disponibles.

En aquest sentit, demanen treballar conjuntament amb les entitats municipalistes (FMC i ACM), diputacions i ajuntaments... per poder fer més pressió i poder trobar-hi una solució; i també proposen la creació d’una oficina de prestacions socials per donar solució a aquesta problemàtica.

Per part de l’FMC, Alba Pijuan destaca la tasca de gestió burocràtica que es fa des dels serveis socials municipals i coincideix en què s’han de trobar els mecanismes que facin més àgil tot el tràmit. Està d’acord també en poder trobar una solució conjunta amb tots els agents implicats en el desenvolupament i implementació de l’IMV.

Informem que ja hem fet diverses accions per abordar aquesta temàtica, com traslladar al president de la Generalitat la necessitat d’ordenar els tràmits de l’RGC i l’IMV, revisant el model per poder donar una resposta àgil a les famílies, i reduint tràmits i burocràcia per facilitar la tasca als governs locals.

També recordem que en el marc de negociació del contracte programa, des de l’FMC s’està defensant un augment de suport administratiu als serveis socials, que ajudi a descarregar de tots aquests tràmits burocràtics als treballadors socials.

Alba Pijuan conclou la trobada afirmant que es traslladaran totes aquestes peticions a la consellera de Drets Socials, en una trobada que es farà amb l’FMC a finals de mes. Tant l’FMC com el Col·legi s’emplacen a una nova trobada conjunta amb altres administracions i entitats al mes de setembre.







BANC DE BONES PRÀCTIQUES
ODS - FOCUS D'INNOVACIÓ LOCAL
CODI DE RÈGIM LOCAL
FORMACIÓ
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC
BANC DE BONES PRÀCTIQUES
FOCUS D'INNOVACIÓ LOCAL
PERFIL DEL CONTRACTANT
CODI DE RÈGIM LOCAL
FORMACIÓ
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC