Resolució ACC/3060/2022, de 7 d'octubre, publicada al DOGC número 8771, de 13 d'octubre de 2022

13/10/2022

Aquesta línia de subvencions té com objecte fomentar la descontaminació, neteja, retirada i també cobrir les despeses econòmiques de les retirades ja efectuades de cobertes que continguin amiant (fibrociment) que han estat malmeses a causa de les inclemències meteorològiques esdevingudes en l'episodi de tempestes del dia 30 d'agost de 2022 en els municipis afectats segons l'informe emès pel Servei Meteorològic de Catalunya que estarà disponible al web de l'Agència de Residus de Catalunya.

La finalitat de la subvenció és promoure la retirada de cobertes d'amiant que hagin estat malmeses pels efectes meteorològics i que aquesta retirada s'efectuï o s'hagi efectuat amb les òptimes condicions amb la finalitat última de millora ambiental i de minimitzar el risc que aquest material comporta per a la salut pública.

Complementàriament, la línia d'ajuts té com a finalitat promoure les instal·lacions d'autoconsum fotovoltaic en les esmentades cobertes.

Es consideraran persones beneficiàries i podran acollir-se als ajuts per a la retirada de cobertes d'amiant les persones propietàries de béns immobles que tinguin cobertes d'amiant que hagin sofert danys materials degut a les inclemències meteorològiques esdevingudes en l'episodi de tempestes del dia 30 d'agost de 2022 i tinguin la necessitat de retirar-les o ja les hagin retirades, ja siguin persones físiques o jurídiques, públiques o privades, i comunitats de veïns.

Els municipis dels immobles afectats hauran de constar dins l'àmbit territorial establert en l'informe emès pel Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) de data 15 de setembre de 2022 que estarà disponible al web de l'Agència de Residus de Catalunya.

En cas d'entitats públiques, el formulari de sol·licitud, juntament amb la documentació prevista a la base 7, s'ha de presentar segons el model normalitzat que estarà a disposició de les persones interessades a l'extranet de les administracions públiques de Catalunya, EACAT, en el tràmit específic de la convocatòria en aquest enllaç.

La impossibilitat tècnica o d'altra índole no eximeix, en cap cas, els ens locals, de l'obligació de trametre la documentació dins el termini establert en la convocatòria. Així mateix, si es produeix una interrupció no planificada en el funcionament de la plataforma durant l'últim dia establert per a la realització del tràmit corresponent, s'ha de demanar un certificat al Consorci d'Administració Oberta de Catalunya que justifiqui la impossibilitat tècnica de fer la tramitació dins de termini, i s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud i la documentació pertinent a través dels canals que estiguin operatius.