Resolució de 5 d'octubre de 2022, publicada al BOE número 249, de 17 d'octubre de 2022

17/10/2022

L'art. 22 de la Llei 19/2021, de 20 de desembre, per la qual s'estableix l'ingrés mínim vital estableix que, amb caràcter anual, els serveis socials comunicaran a l'entitat gestora el manteniment o modificació dels certificats previstos en els paràgrafs d) i e) de l'article 21.9, així com del certificat d'exclusió social establert en l'article 21.10. Per part seva, la disposició transitòria setena de la Llei 19/2021, de 20 de desembre, disposa igualment respecte de les entitats del tercer sector d'acció social que, amb caràcter anual, els mediadors socials de l'ingrés mínim vital, també hauran de comunicar a l'Institut Nacional de la Seguretat Social el manteniment o modificació dels certificats previstos en els paràgrafs d) i e) de l'article 21.9, així com del certificat d'exclusió social establert en l'article 21.10, donant lloc a la suspensió de l'abonament de la prestació de l'ingrés mínim vital aquesta falta de comunicació.

Per donar compliment a aquestes previsions es fa necessari aprovar dos nous models normalitzats: «Comunicació de serveis socials a l'efecte del manteniment de la certificació de la prestació de l'ingrés mínim vital» i la «Comunicació de les entitats del tercer sector, mediadors socials de l'ingrés mínim vital, a l'efecte del manteniment de la certificació de la prestació de l'ingrés mínim vital», la qual cosa es duu a terme a través de la modificació de la Resolució de 26 de gener de 2022, per a aprovar i incloure aquests models com a annexos III i IV, respectivament, en la seva regulació.