A partir de l'avaluació de l'impacte de la taxa de congestió de Milà sobre l'ús del servei de bicing de la ciutat, s'analitza l'efecte dels peatges urbans sobre els hàbits de desplaçaments sostenibles de la població. Els resultats revelen que la introducció d'una taxa de congestió per accedir a aquesta ciutat italiana va provocar un augment de l'ús del servei de bicicletes compartides d'entre un 5 a un 5,8% a curt termini que va ascendir fins a un 12% quan posteriorment es va introduir un horari estès de la taxa de congestió






11/04/2019

Aquests resultats porten a una conclusió immediata: les mesures dirigides a desincentivar fiscalment l'ús de vehicles privats a les ciutats tenen un efecte directe en l'increment d'ús de mitjans de mobilitat "no penalitzats". Un fenomen que provoca un altre benefici indirecte ja que la disminució del trànsit fa més confortable i segur l'ús de la bicicleta o els desplaçaments a peu i, per tant, té un efecte multiplicador en els hàbits de mobilitat sostenible dels ciutadans. Per extensió, això porta a una altra constatació: la introducció de taxes de congestió constitueix un complement molt efectiu a les inversions en carrils bici i en mobilitat sostenible.