Resolució PRE/2107/2021, de 6 de juliol, publicada al DOGC número 8451, de 7 de juliol
07/07/2021
El punt 4.1 de la Resolució SLT/2048/2021, de 30 de juny, ha modificat les indicacions respecte de les mesures relatives a la limitació de la mobilitat laboral de les persones treballadores, i recomana la reincorporació progressiva de forma presencial als llocs de treball i es fomenti l'ús del teletreball quan per la naturalesa de l'activitat laboral sigui possible. En aquest nou escenari s'adopta la Instrucció, que té per objecte adoptar les mesures organitzatives, de prevenció i seguretat amb la finalitat de reincorporar la plantilla als centres de treball, combinant la modalitat de prestació de serveis presencial i la modalitat de teletreball. Aquesta reincorporació inclou igualment els empleats inclosos en els grups de vulnerabilitat al coronavirus SARS-CoV-2, sens perjudici de les excepcions que s'estableixen al mateix text.
Amb aquests objectius i finalitats, els departaments i organismes autònoms hauran d'adaptar els seus plans de contingència i reincorporació a les noves orientacions i prendre les mesures preventives necessàries a l'efecte, adequant els centres de treball i les seves instal·lacions. La reincorporació del personal als centres de treball es realitzarà un cop cada departament i organisme autònom hagi implementat aquestes adaptacions, en funció de les característiques de cada centre i dels diferents col·lectius de personal, a partir del 15 de juliol i, com a data límit, l'1 de setembre d'enguany.
Així mateix, aquestes mesures es vol que constitueixin el marc de referència de les que hagin d'adoptar-se en relació amb el personal que presta serveis en consorcis, fundacions i resta d'empreses de la Generalitat de Catalunya.
El règim de prestació de serveis en aquesta etapa de represa combina el règim presencial i el teletreball, sempre i quan, en aquest darrer cas, els llocs de treball siguin susceptibles de ser exercits en la modalitat de teletreball, de forma que, amb caràcter general, s'autoritza un màxim de dos dies de teletreball.
Es mantenen dos supòsits d'especial protecció, amb possibilitat de teletreball total, és a dir, de cinc dies.
• En primer lloc, el cas dels empleats públics a càrrec de menors de 12 anys, persones dependents o amb discapacitat que es trobin en situació d'aïllament preventiu o afectats pel tancament de centres a causa de la COVID-19.
• En segon lloc, es preveuen mesures adreçades als empleats públics que, per la seva condició de vulnerabilitat, siguin especialment sensibles amb relació a l'exposició al coronavirus SARS- CoV-2, com a resultat d'una nova avaluació individualitzada del risc, que ha de realitzar l'àrea de medicina del treball dels serveis de prevenció, avaluació que tindrà en compte si s'ha completat la pauta vacunal, als efectes d'una possible reincorporació presencial.
Quant a la prestació de serveis en modalitat de teletreball, atès que es manté la situació excepcional derivada de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, és aplicable el règim especial de teletreball establert a l'article 7.1 c) del Decret 77/2020, de 4 d'agost, previst per a situacions d'emergència derivades de plans de protecció civil atesa la vigència del Pla d'actuació del PROCICAT per emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc, entre d'altres. D'altra banda, atesa la voluntarietat de la prestació de serveis en règim de teletreball, es manté la necessitat de sol·licitud per part de la persona interessada així com una resolució del cap de la unitat directiva que l'autoritzi. Ara bé, per agilitzar i evitar tràmits innecessaris, es possibilita el manteniment de les autoritzacions de teletreball produïdes en la desescalada de l'any 2020, sempre i quan no es modifiquin els dies que s'autoritza el teletreball, cas en què caldrà una nova autorització.
A la present Instrucció es preveu una flexibilització de determinades mesures organitzatives i no es considera necessari, en la situació actual, fer cap previsió específica en relació amb el gaudiment de vacances, permisos i calendari laboral.
Pel que fa a les mesures de prevenció i seguretat, s'adapten a les noves indicacions de les autoritats sanitàries i es dona un redactat més obert, de forma que es puguin anar adaptant segons evolucioni l'emergència sanitària i d'acord amb les noves resolucions i protocols que pugui emetre l'autoritat sanitària en cada moment.
La present Instrucció deixa sense efectes la Resolució PDA/2554/2020, de 16 d'octubre, sobre l'aplicació de noves mesures al personal de la Generalitat davant el rebrot de la pandèmia de COVID-19 a Catalunya, així com la Instrucció 6/2020, de 30 de juny, sobre mesures organitzatives, de prevenció i seguretat aplicables en l'etapa de la represa al personal de l'Administració de la Generalitat de Catalunya amb motiu del coronavirus SARS-CoV-2.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.