Les bases reguladores d’aquesta ajuts (Resolució DSO/2291/2021, de 20 de juliol, publicades al DOGC número 8464, de 23 de juliol) tenen per objecte regular la concessió d'ajuts en forma de bonificació dels interessos d'operacions de préstec per al finançament de promocions d'habitatges i/o allotjaments amb protecció oficial destinats a lloguer o cessió d'ús en règim general, i determinar les condicions i els requisits per accedir-hi

23/07/2021

Són susceptibles d'accedir als ajuts les següents promocions d'habitatges i/o allotjaments:

a) Projectes de promoció d'habitatges i/o allotjaments amb protecció oficial (sòl, locals i annexos exclosos amb les excepcions previstes en aquest apartat).

b) Adquisició d'immobles per a la seva rehabilitació i posterior qualificació com habitatges i/o allotjaments amb protecció oficial (locals i annexos exclosos amb les excepcions previstes en aquest apartat).

c) Adquisició de promocions en fase d'execució per a la seva finalització i qualificació posterior com habitatges i/o allotjaments amb protecció oficial (locals i annexos exclosos amb les excepcions previstes en aquest apartat).

d) Adquisició per expropiació d'edificis d'habitatges inacabats per incompliment de la funció social.

En tots aquests supòsits, els habitatges i/o allotjaments s'han de qualificar amb protecció oficial en règim general per al termini legalment establert i s'han de vincular al règim de lloguer o cessió d'ús, durant tot el període de vigència de la qualificació amb un mínim de trenta anys.

S'inclouen a les actuacions objecte dels ajuts, els aparcaments vinculats als habitatges, sempre i quan la seva construcció vingui imposada pel planejament urbanístic o per l'acord de transmissió del sòl amb l'Ajuntament i amb les limitacions previstes en aquestes bases.

Poden ser beneficiaris dels ajuts els promotors d'habitatge públics o privats, amb seu social o operativa a Catalunya.