ODS número 10: Reducció de les desigualtats i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions Sòlides
La pandèmia de COVID-19 ha suposat un gran repte per a les organitzacions públiques a l'hora de garantir la continuïtat de molts serveis. El treball social amb els joves o amb infants n'és un d'ells, sobretot tenint en compte que sovint els col·lectius atesos no disposen d'accés a les tecnologies digitals i tenen un entorn familiar complicat






04/04/2022

El procés d'adaptació que s'ha hagut d'afrontar per poder seguir prestant els serveis socials de manera remota durant la crisi de la COVID19 és de les poques coses positives que haurà deixat la pandèmia.

Aquest bagatge ha posat de manifest la importància de comptar amb una "caixa d'eines" que faciliti la flexibilitat i adaptabilitat davant de diverses circumstàncies dels serveis socials, com ara: mesures per facilitar l'accés a Internet i a dispositius electrònics per a les famílies d'entorns desafavorits, donar accés als treballadors/es públics a cursos de capacitació digital i a dispositius electrònics, una oferta de serveis on line de suport psicològic i emocional per a infants i joves, la provisió d'activitats virtuals de mentoratge i d'aprenentatge entre iguals, un repositori d'activitats dissenyades específicament per a un entorn digital motivadores i atractives, o diversificar els canals de comunicació (programes de videoconferència, watsapp, xarxes socials, trucades de grup, etc.) amb els usuaris/es.