ODS número 10: Reducció de les Desigualtats i ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles
Tradicionalment els sistemes de transport urbans han estat dissenyats per a uns perfils d'usuaris molt determinats: homes, de classe mitjana i amb plena autonomia. Des de fa uns anys això ha començat a canviar i cada vegada els governs locals són més conscients de la importància d'oferir un sistema de transports públics inclusiu com a mesura per lluitar contra les desigualtats (de gènere, de renda, pel fet de tenir alguna discapacitat, etc.) i per a maximitzar-ne l’ús






10/10/2022

Amb l'objectiu d'accelerar aquest canvi de paradigma la guia ofereix pautes i recomanacions per incloure l'atenció del màxim de necessitats específiques en els processos de presa decisions sobre mobilitat urbana, entre les que es poden destacar: promoure la participació d'entitats i de grups d'usuaris el més diversos possible, dissenyar la xarxa de transports des d'una perspectiva integrada, formar en aquesta matèria als tècnics municipals implicats, incloure indicadors d’accessibilitat dels col·lectius vulnerables al transport públic, apostar per un model de ciutat de distàncies curtes, tenir en compte les desigualtats que es poden veure agreujades a causa de la bretxa digital, o llançar campanyes informatives per atreure nous perfils d'usuaris cap al transport públic.