ODS número 1: Fi de la Pobresa i ODS número 10: Reducció de les Desigualtats
A la ciutat de Sant Francisco es calcula que hi ha gairebé 1.000 joves (d'entre 18 i 24 anys) que dormen al carrer de manera habitual. Davant d'aquest preocupant panorama el govern municipal va decidir l'any 2018 posar en marxa un programa, en col·laboració amb diverses organitzacions de la ciutat, amb l'objectiu que l'any 2023 no hi hagi cap jove sense llar






14/10/2022

El funcionament del programa es basa en oferir un allotjament d'emergència a qualsevol jove que es quedi al carrer, acompanyat d’un seguit de serveis per prevenir el risc de cronificació de la pobresa. Un orientador atén en primera instància als joves en situació vulnerable i, en funció de la situació individual, els facilita l’accés a cursos de formació, programes de desintoxicació, atenció en organitzacions comunitàries, serveis d'orientació laboral, assessorament per sol·licitar prestacions socials, etc.

Després de més de 2 anys de funcionament les dades i l'opinió de les entitats participants posen de manifest els bones resultats del projecte. Destaquen com a principals factors d'èxit: el fet d'afavorir la coordinació entre diverses institucions/organitzacions, l'enfocament multidimensional i la flexibilitat del programa (gràcies a la diversitat de serveis oferts, a la possibilitat de personalització, a considerar l'opinió dels destinataris, etc.).