ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures i ODS número 11: Ciutats i Comunitats sosteniblesHi ha molt pocs municipis petits que comptin amb plans urbans de mobilitat sostenible, un fet que posa de manifest els obstacles amb què es troben aquest tipus de nuclis a l'hora d'abordar aquest repte, fonamentalment: pel fet de disposar de menys marge de maniobra per dedicar recursos econòmics i humans a projectes no obligatoris i de tenir molta més dependència del cotxe que les grans ciutats. A l'altre extrem, compten amb alguns avantatges que els ho poden facilitar ja que disposen de molt més espai per dedicar a mitjans de desplaçament actius i les distàncies són molt més assequibles
17/10/2022
Tenint en compte aquestes dificultats i oportunitats la guia exposa un conjunt de recomanacions per facilitar el disseny de Plans urbans de mobilitat sostenible a municipis petits i mitjans, entre les que destaquen: planificar la mobilitat sostenible tenint en compte el marc de l'àrea urbana funcional, promoure la cooperació amb municipis veïns i amb administracions de rang superior, implicar tots els actors de la comunitat en el disseny i la implementació del Pla, designar un grup de treball multidisplinar impulsor o adoptar una visió integrada de tots els mitjans de transport.
El document il·lustra les potencialitats del marc conceptual exposat amb pràctiques innovadores de petits municipis d'arreu d'Europa, entre les que s'inclouen iniciatives de fàcil exportabilitat com: el pla de carrers escolars (tancats al trànsit durant 30 minuts a les franges d'entrada i sortida dels centres educatius) a Bolzano (Itàlia), la creació d'illes de vianants a la ciutat de Pontevedra, la pacificació de la ciutat de Cēsis (Letònia) amb estratègies d'urbanisme tàctic, l'habilitació de serveis de transport públic a demanda a Zalaegerszeg (Hongria) per connectar barris de l'extraradi, la creació d'un sistema de car-sharing a Flensburg (Alemanya) mitjançant un parternariat públic-privat, la posada en marxa d'un servei de cotxes compartits per millorar la connexió dels municipis rurals a França, o la utilització de bicicletes de càrrega per a la distribució urbana i per a la prestació de diversos serveis públics a Maribor (Eslovènia).
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.