ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures, ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 13: Acció Climàtica

La pandèmia va provocar una reducció d'usuaris del transport públic que cal revertir per tal d'acomplir els objectius de sostenibilitat. Però per recuperar la confiança dels usuaris i, fins i tot, superar les xifres prepandèmiques és necessari, d’una banda, dur a terme una anàlisi exhaustiva de les necessitats actuals de transport per ajustar l’oferta a la demanda existent i, de l’altra, enfortir les possibles sinergies entre mitjans de transport públics i privats






24/01/2023

Per aconseguir-ho les noves tecnologies ofereixen solucions molt efectives que permeten integrar informació de fonts molt diverses i a temps real, de manera que els usuaris poden obtenir informació sobre la combinació de transports òptima per a fer un desplaçament (com permet l’app "TFL Go” de Londres), els horaris de cada mitjà (com ofereix l'aplicació de mobilitat que de la regió francesa d'Hauts-de-France), el nivell d'ocupació que té cada vehicle (com recull una aplicació que s'ha habilitat al municipi italià de Bergamo), o fer el pagament dels bitllets de transport amb sistema contact-less (com ja es pot fer als autobusos i tramvies de Paris, Lió o Brussel·les).

Sigui quina sigui la solució adoptada, l'objectiu de qualsevol mesura i inversió que es faci en aquesta matèria ha de ser el d'anar fent passes per avançar cap a un sistema de transport urbà integrat i basat en el principi de mobilitat com a servei.